Instructions for authors

Instructions for authors

Por: Conexión Esan el 04 Diciembre 2009

Compartir en: FACEBOOK LINKEDIN TWITTER WHATSAPP

  • The articles should be original material not published in any other media before, that may be written in English or Spanish, and they should be accompanied by a brief résumé from the author.
  • Only scientific papers will be published, such as theoretical works (conceptual development or critical analysis), methodological application or empirical research.
  • The length is open, but the minimum acceptable is 6,300 words.
  • All contributions undergo an extern peer-reviewed examination process. There are at least two reviewers per article. To guarantee impartiality of the evaluation, the arbiters do not know the identity of the author or authors.
  • The first page of the article should contain title, summary and keywords of the article both in English and Spanish, as well as the following information of the author/authors: first name (one only) and last name, institutional affiliation (indicating the country), the highest degree achieved (indicating the university where it was obtained) and the institutional mail address.
  • The paper must start with a brief summary of the content (between 125 and 210 words), in which it is specified the author's/authors' scientific contribution. The summary should be followed by between three and five keywords that will allow identifying the subject of the paper.
  • In general, the paper must have the following: introduction, theoretical framework, methodology, development of the work (which would highlight the author's/authors' scientific contribution), conclusions and/or recommendations, and complete bibliographic references.
  • Tables and figures are numbered sequentially. The titles of the tables are located on the top, while the titles of the figures are located underneath. Figures are the following visual aids: graphics, maps, diagrams, photographs, and all kind of illustrations.
  • As the Journal is published in black and white, the lines, bars and other graphic elements should differ using only black, white and varying degrees of gray.
  • Quotation from pertinent texts should include name of the author and year of publication. Direct citation must have the number of the page of the text quoted, following the APA style.
  • Footnotes should be numbered sequentially and employed only to give explanation or more information; they should not contain bibliographic references.
  • The bibliographic reference section must follow the APA (American Psychological Association) style. For more information on this format, please refer to <http://owl.english.purdue.edu/owl/resource/560/01/>.
  • Journal contributions should be directed to the Vicerrectorado de Investigación de la Universidad ESAN, and the electronic file should be sent to <esanediciones@esan.edu.pe>. Also, compact discs may be mailed to the Vicerrectorado de Investigación de la Universidad ESAN, Alonso de Molina 1652, Surco, Casilla Postal 1846, Lima 100, Peru.

Conexión Esan

Portal de negocios de ESAN Graduate School of Business. Desde el 2010 difunde contenido de libre acceso (artículos, infografías, podcast, videos y más) elaborado por los más destacados especialistas. Encuentra contenido en más de 15 áreas y sectores como Administración, B2B, Derecho Corporativo, Finanzas, Gestión de Proyectos, Gestión de Personas, Gestión Pública, Logística, Marketing, Minería, TI y más. ¡Conéctate con los expertos de ESAN y aumenta tu conocimiento en los negocios!

Otros artículos del autor

USAID y ESAN organizaron la Hackathon Amazonía Impacta: tecnología al servicio de mujeres indígenas

12 Noviembre 2024

45 estudiantes de universidades amazónicas y de Lima, junto a más de 20 especialistas, diseñaron propuestas para los desafíos que afrontan los emprendimientos liderados por mujeres indígenas.

  • Sala de prensa
  • ESAN en los medios

La importancia de la sostenibilidad en el modelo educativo

08 Noviembre 2024

Otto Regalado, docente del MBA de ESAN y de los Programas en Marketing y Dirección Comercial de ESAN, reflexionó en Stakeholders acerca de la importancia de educar a la juventud en temas de sostenibilidad y economía circular. En esta línea, destacó que no sólo basta con incentivar campañas de reciclaje, se deben crear espacios para desarrollar proyectos con impacto positivo con el ambiente.

  • Sala de prensa
  • ESAN en los medios

Pagos presenciales pierden terreno frente al ecommerce

08 Noviembre 2024

Daniel Chicoma, docente de los programas de Marketing y Dirección Comercial de ESAN, analizó en ATV+ cómo evoluciona la adopción de billeteras digitales en el Perú y el comportamiento de compra en el país. 

  • Sala de prensa
  • ESAN en los medios